Om Viking Esports

Annonse:

I 2017 signerte Viking sin aller første e-sportutøver, som en av de første klubbene i Eliteserien. Alexander Helle Sivertsen var med å arrangere ulike turneringer i FIFA, og var også å se i Fanzone før Vikings hjemmekamper i Eliteserien.

I 2019 kom Chris-André Skogland og Henrik Bjørøen inn som nye FIFA-utøvere, og klubbens e-sportsatsing ble styrket. Samme år startet Altibox eSerien opp, en nasjonal turnering i FIFA for norske toppklubber.

Viking har deltatt i samtlige tre sesonger av eSerien. Før vårsesongen i 2020, ble Henrik Bjørøen erstattet av Sondre Voktor. Gutta endte på tredjeplass i serien, og kom for første gang til sluttspillet.

I 2020 ble Viking Esports, som satsingen heter, utvidet med eget League og Legends-lag. De konkurrerte i Telialigaen, og kom helt til finalen i sin første sesong.

Kontaktpersoner:

Eirik Bjørnø, leder for klubbens e-sportsatsing

Benjamin Tengs, e-sport team manager

Annonse fra Eliteserien: