Viking + SR-Bank = selve livet for Stine Mari og Adrian

Det er ikke lenger fra Sjernarøy til byen enn at Stine Mari Nesheim Wiig og faren reiste med båt for å se kampene på stadion, helt siden hun var fire år. Nå sørger SR-Bank-ansatte Stine Mari for at sønnen Adrian opplever det samme.

Annonse:

Samhold, entusiasme og lagspill er stikkordene, og de passer like godt på forholdet mellom Viking og SR-Bank som de gjør på Stine Mari og Adrian. 

Stine Mari er det man kan kalle en fotballmor, en ihuga fan, og en SR-Bank-spiller med hjertet utenpå drakten. Og det beste av alt: Med Viking-sponsoratet til banken får hun faktisk kombinert det hele.

«Jeg skulle gjerne hørt at noen flere sa ‘SR-Bank Arena’ da, og ikke bare Viking stadion, men sånn er det.», sier Stine Mari og ler.

«Jeg er uansett utrolig stolt av å jobbe i et selskap som bryr seg så mye om byens (les:landets) beste fotballag!»
 

Et inkluderende funn

På 16.mai-kampen, da det kokte som verst på SR-Bank Arena, måtte fotografen kjempe for å få Stine og sønnen Adrian i fokus i folkemylderet. Selv om fotoseansen ble en utfordring, så sier bildet mye om hva slags stemning en blir møtt med under en Viking-kamp. Det er nettopp dette Stine, og kanskje spesielt sønnen Adrian, kommer hit for.

Viking_SRBank_014afe77616d0959e70da709bd218339011bb57a94f14d98ca18122ee1187d2089.jpg

Adrian er en gutt som virkelig elsker Viking, og finner både roen, gleden og iveren blant heiarop og mørkeblå skjerf på tribunen. Moren er villig til å ta ham med på ALT som har med Viking å gjøre, for det er det som gjør han aller mest glad.

«Viking representerer et samfunn som det er lett for oss å bli en del av. Der er det plass til alle, og forskjellene mellom folk hviskes ut. Det er utrolig godt for både meg og Adrian å kjenne på det fellesskapet. Når noen kritiserer Viking, svarer Adrian ved å klappe og heie enda høyere. Han er virkelig en supporter man kan regne med.», ler mor Stine.
 

En standhaftig sponsor

Visste du at SR-Bank har vært sponsor for Viking så lenge, at ingen vet nøyaktig når det begynte?

«Hehe. Ja, det sies at SR-Bank har vært med på å støtte Viking siden laget ble stiftet i 1899, da banken sponset laget med én krone. Som superstolt Viking-sponsor er det dette vi forholder oss til rent historisk.», smiler sponsoransvarlig i SR-Bank Monica Sandved.

«I to år, fra 1989-1991, hadde Viking SR-Banks logo på brystet, der Lyse har sin logo nå. Som sponsor har vi med andre ord vært med veldig, veldig lenge. Dette er et av bankens største sponsorater, og noe av det vi har brukt mest penger på gjennom årene.», forteller hun.
 

Fra Sjernarøy te by´n

Faren til Stine Mari fra Bjergøy forstod tidlig at den lille jenta var glad i fotball, og i folk. Derfor tok han henne ofte med i båten til byen på hjemmekampene. Nå er det minstegutten Adrian som er med mamma på kamp. Og mørkeblått engasjement, det er de ikke alene om.

På jobb merker Nesheim at mange ansatte er glade i Viking. Det merkes godt internt i SR-Bank, der det er stor rift alt som angår Viking og aktiviteter i og ved SR-Bank Arena.

«Vi har avtaler med Viking som gir våre ansatte billigere abonnement på Viking+. Møterommet i losjen er også hyppig i bruk.», forteller sponsoransvarlig Monica Sandve.

I løpet av et år bidrar banken også på flere arrangement i forbindelse med sponsoratet i Viking. FiberCupen er et nært og kjært bidrag, i tillegg til golfturneringen.

«Som ansatt er det lett å bli stolt av å være Viking-sponsor. De ansatte i Viking er noe helt for seg selv, og jeg har flere ganger blitt imponert over alt de engasjerer seg for, kanskje særlig det som gjelder kreftsaken.», sier Stine.

Hun er drevet av hjertet hun også, og har ofte latt seg inspirere av byens beste fotballag. Nylig arrangerte hun utenlandstur for Adrians lag, Lura IL, på tur til HorneCup i Hirtshals. Her stilte de i «mødre»- gensere og sponsede ryggsekker fra banken. Stine Mari er her med på å bygge lag og kultur – akkurat som de gjør i Viking – og i banken.

Annonse fra Eliteserien: